Känn ingen sorg för mej i Bollnäs


Snart så är det imårron. Och imårron ska jag åka till Bollnäs och simma. Usch vad kul det ska bli! =)

Idag har min dag varit väldigt trevlig. Jag började skolan 08.05 och hade en grymt rolig So lektion. Asså, att sitta diskutera samhället är riktigt intressant. Som tex, till vilka, muslimer eller judar, hör Israel? Båda parter tycker ju att landet tillhör dom och gör nästan vad som helst för att få den andra därifrån. Judar säjer att de bodde där för jättelänge sen, och då var det Gud, som gav landet till dom för att dom är hans utvalda folk. Därför borde dom få tillbaka sitt land nu. Muslimer säjer att landet är deras för att dom har ju faktiskt bott där väldigt länge och nu kan inte judarna komma här och säja att dom inte få bo där mer  pga en gubbe som kan flyga. Vilka har rätt till Israel? Har båda rätt eller har ingen av dom rätt? Kan dom inte dela? (jag vet, lättare sagt än gjort) eller nyttja "peace, love and understanding"? Vi satt i en grupp och diskuterade det här, men det gick mest i cirklar; Muslimerna borde få bo kvar där för dom ska inte få sota för det som deras förfäders förfäder har gjort. Judarna har ju faktiskt bott där en gång i tiden och borde dom inte då få komma tillbaka? Men samtidigt så kan dom ju inte köra ut muslimerna....jaa, de där är tänkvärt!
Vi slutade iaf dagen klockan 10.45, jag och Tove drog ner på stan och vi gick sen hem till mej och spelade gitarr. Det var grymt mysigt.

Ett av mina och Toves samtal på skolan häromdagen:
Siri säjer:  "Å snart ska jag åka till Bolnäs och simma"
Tove säjer: "FIL!"
Siri säjer: "va?, asså jag ska simma"
Tove säjer: "Jamen fil"
Siri säjer: "VA?"
Tove säjer "Jamen dom har ju så jättegod fil i Bollnäs" (och ler förnöjt)
Siri säjer: "Öh, jasså...."
Tove säjer: "Ja du måste alltså äta massor av fil när du är där" (och ler förnöjt en gång till)
Siri ger upp samtalet och går därifrån. (iaf nästan)

Nu tar jag och slutar för idag! Återkommer efter helgen =)

No one knows what its like to feel this feelings like I do, and I blame you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback