"Så länge skutan kan gå"

Nu var det ett tag sen jag skrev. Men de har helt enkelt inte hänt nåt som går att sätta ord på, iaf inget som jag  har haft lust att sätta ord på. Och då blir de ju som det blir.
På dessa dagar, sen i måndags, har jag inte gjort så mycket alls; tränat, läst och lyssnat på musik.
Igår däremot hände nåt utöver det vanliga. En gammal vän kom hit och hälsade på. Det var riktigt trevligt att höra hur det var med honom. Det var ca 8 år sen jag träffade honom sist.

Imorse när jag knallade iväg till morgonträningen önskade jag av iaf halva mitt hjärta att våra tränare skulle vara nådiga och låta oss spela vattenpolo för en gångskull. Vi planerade att tillochmed sätta dit målen och ta fram en boll, ge dom en liten vink liksom, men det blev inte av. När sen våran tränare kom och skulle dra passet, frågade jag lite snällt om vi inte kunde få köra vattenpolo. Och det fick vi... inte. Så vi hoppade i vattnet och simmade dom där 5000 meterna. Det var som tur var ganska kul pass så vi avled inte, men nog hade det varit mycket roligare att leka bort dom där två timmarna. 

Igår pluggade jag faktiskt lite också, trots de fakta att vi faktiskt har lov. Det jag gjorde var ju iof att sitta och lyssna på musik för att hitta en låt som reflekterar "Meningen med livet" för mej. Jag önskar att vi hade fler såna läxor. Men jag valde iaf (nästan, har inte riktigt bestämt mej än) "Så länge skutan kan gå". För det första så är den låten helt underbar, sen så om man tänker efter så handlar den inte bara om att segla till Havanna. Utan den säjer, enligt mej (man tolkar de ju som man vill), att man ska leva sitt egna liv och inte vara bitter för de som man aldrig hann med, eller fick chansen att göra. Att man ska ta vara på det liv man har och göra de absolut bästa man kan av de. Det är nog en låt som passar ganska i mina "Meningen med livet" tankar.
Om ni har lust att läsa texten till denna underbara låt, gå in här:
http://home.swipnet.se/~w-134536/mel416.htm

Nej nu börjar det bli lite som dax för att få sej något att äta innan man drar iväg till nästa träning.
Hade bra så länge vänner och tack för ordet!

Snälla förklara, att solen trots moln alltid går upp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback