Vilken Groteskt Mört!


Nu sitter jag här på min stol i mitt rum och lyssnar på p3. Är riktigt stolt, nu när jag igår, hittade min radiosladd, sökte upp rätt våglängd och ställde klockan rätt. Det är första gången min klocka går rätt på stereon, på tre år. Nu är jag så van att den inte går rätt, så jag kommer antagligen inte bry mej om att kolla på den. Men om jag nu händelsevis skulle ta och slänga ett öga på den så går den iaf rätt nu. =)

Idag hade vi en helt meningslös friluftsdag på skolan, som sista dagen innan påsken. Vi var vid Sidsjön, satt där ett tag,satt där ett tag till och tog med hundarna och gick ett varv runt sjön. Då hände det faktiskr någonting som var lite intressant. Vi hade med oss två hundar, en som är ganska gammal och lugn av sej och en som är ung, liten och ättrig. Vi hade gått kanske 2/3 när vi mötten en ganska stor jättesöt hund. Den var ensam och kom fram och hälsade på våra hundar. Vi tänkte att ägaren måste ju vara en bit iväg och gick på. Men ingen ägare kom eller ropade på hunden, vilken nu började bli väldigt orolig och stirrig. Den reste ragg när min kompis Denise sa åt den att gå hem. Vi började ana oro i mossen och stannade. Tog tag i halsbandet på hunden och drog iväg våra hundar en bit ifrån, medans vi diskuterade vad vi skulle ta oss till. Denise ringde polisen och dom sa att dom tyvärr inte kunde skicka ut någon bil att hämta hunden med, utan dom skulle ringa tillbaka när det fanns en bil inne. Hunden var grymt stark och ville inte alls att jag skulle hålla honom i hans halsband. Vid det här laget blev vi lite oroliga över att hunden skulle börja bli aggresiv och bita oss. Tillslut kom en gammal tant och ropade på hunden. Men vi kände att hunden inte lyssnade på henne så vi höll fof hunden tills kvinnan kom fram till oss. Hon var väldigt skärrad och tackade oss tusen gånger att vi hade tagit hand om honom. Hon hade bara öppnat dörren och hunden hade stuckit som en pil. Senare ringde polisen och sa att nu hade dom skickat ut en patrull.Shit tänkte vi, en patrull, det lät lite väl tilltaget. Men vi förklarade att vi hade hittat ägaren och allt löste sej. Jag och Denise utsedde vårt aggerande till  Dagens insatst. =)

Nyss var jag iväg och körde ett väldigt tråkigt träningspass. Less och ingen ork. Men snart är det ett par dagar påskledigt så då får jag vila upp mej. Det ska bli väldigt skönt! Om jag nu kommer kunna komma ner på jorden så pass att jag kan sova längre än till nio. Men det måste jag faktiskt göra!

Har kommit på att jag vill ha en banjo! Det vore väldigt coolt att kunna spela på och jaa, helt enkelt, det får bli ett framtida projekt tror ja!

Nu sätter jag punkt här.

"Jag hade en gång en förskräckligt lessen vän, han blev blåst på sin försäkring av Trygg Hansa"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback