Ingen lust

Nu är det jul. Man borde vara glad, lycklig och otroligt social.

Idag hade vi julavslutning, grymt mysigt, Skvadern är ju verkligen så otroligt bra!  Men det kändes ändå som om nåt fattades. Någon liten detalj, förutom saknaden av snö, som lyste med sin frånvaro. Det är ju det här med jul i Sundsvall, i lägenheten, utan en viktig del av familjen, de stora vardagsrummet med öppen eld, stort bord, musik från LP:n och gran. Det blir inte riktigt samma när fem, märk FEM, personer tränger ihop sig i ett litet kök, som är varmt och fullt av matos. Vi har tre rum att trängas i och julstämningen infinner sig inte riktigt.

Sen är det allt som måste fixas. Julklappar, julmat, julfint, julgodis(vilket iofs är den mest trevliga biten av de hela). Alla förväntar sig att man ska vara på topp, allt ska kännas skitbra, man ska flyga runt i rummen som någon lite glad sol och hela tiden vara öppen för saker att göra. Men allvarligt, Jag Har Ingen Lust! Jag vill inte behöva le för att andra tycker att jag måste, jag vill inte behöva skratta åt skämt som jag inte uppskattar.
Det kan säkert bli en jättebra jul, men just nu känns det bara jobbigt! Det är inte samma sak.

"DET ÄR INGEN SOM HAR LUST!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback