Juldagen....ehe

Igår försökte jag pubba denna blogg om julen, men lyckades inget vidare. Så jag låssas att det är igår, idag och pubbar idag istället (eller igår, beror på hur man ser det...)

Juldagen var en ganska bra dag. Siri klev upp och åt någon form av frukost, Siri ringde Joel,  Joel sov, Joel vaknade och sa att "det blir tajt". Siri tog sin kamera och mp3 och gick ut i kylan. Fotade en massa och frös om fingrarna. Det var svinkallt. Halkade på kajen i hamnen och ramlade inte i. Det hade onekligen varit en rejäl upplevelse att faktiskt ramla i det iskalla vattnet och sen prova sina simkunskaper genom att försöka ta sig till närmaste stege, men som sagt, dettta inträffade aldrig. 
Jag tog en del ganska snygga bilder, smakprov nedan, på det frostbitna men ännu inte snötäckta Sundsvall.

                                                     Juldagen


Idag kan bli en riktigt bra dag, eller en riktigt dålig. Den började med at jag försov mig och missade den träning som jag egentligen skulle gå på, men det kommer en i eftermiddag med. Sedan tog jag mig ut på stan i jakt på ett capo, det börjar bli dax för att inskaffa ett sånt nu och eftersom jag fick pengar av mormor och morfar så ämnar jag dessa till det, för att upptäcka att båda musikaffärerna var stängda. Sedan hade jag bestämmt mig för att inskaffa ett nytt frukostte, men detta sket sig också. Alla värdiga teaffärer i stan var också stängda på denna annandag och jag fick gå hem utan capo och utan te. Men förhoppningsvis klaffar resten av dagen bra....

I'll be there!

Nej gött mos kära vänner och setill att ha ett fortsatt trevligt jullov!

 "Red is the color of you're heart when i'ts cut out, red is the true red is the life and you can't tell were it starts"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback