GF

Gatufesten är över! Dagen nummer två, kom min kära vän Sanna ner och joinade mej. Det var riktigt trevligt, The Ark stog på schemat. Vi träffade lite klassisar och drygade runt på stan ett tag. Sen efter mycket om och men så blev det dax för The Ark. Vi tryckte oss ganska långt fram, och stog där och trängdes med mängderna. Lite irriterad på den lilla amerikanaren som spelade så många låtar som han aldrig har gjort  förrut, han var innan Ark och konsekvenserna blev att Ark blev en halvtimme försenad. Man tycker ju på nåt sätt att om en artist har fått en tid att hålla och vet att det kommer någon annan efter så ska han inte spela över den tiden! Men iaf så kom Ark igång framåt halv ett och trots värmen och alla svettiga människor runt om kring (inger ju en viss känsla egentligen) så var det helt underbart att stå och hoppa och sjunga till Ola Salos sköna stämma! Het underbart bra är dom! Den dagen slutade vid fyra.

Dag nummer tre började klockan ett, vi vaknade. Trötta som aldrig förr och "It takes a fool to remain sane" på hjärnan. Efter tre koppar te och en timme vi frukostbordet var vi trots allt i ganska bra form. Vid lite över åtta gick vi ner och såg de sista 20 minuterna av Laleh, genast ångrade vi att vi inte hade befunnit oss där hela konserten, Laleh ska ha stor eloge för all energi och lycka hon sprider på scen ut till publiken! Vid klockan 21.45 befann vi oss längst fram i mitten framför scen till Vapnet. Där vi stog med alla förväntningar och jag sjöng 'Kalla mej' tills mina vänner blev väldigt less på mej. Vapnet låg långt över allas förväntningar och jag tror att det är sista gången dom får spela på scenen som heter 'station gatufesten'. 23.15 var vi tillbaka till samma scen, längst fram på sidan denna gången och lyssnade till 'Tiger Lou'. Yee vilket drag asså! Den dagen kom vi i säng vid halv fyra faktiskt och kännde oss gansks duktiga! Vi skulle trots allt upp elva på söndagen. För att fly vår kos till Härnösand 'Staden bakom flötet'. Där tillbringade jag söndag natt och måndagen fram tills typ nu. Hos Sanna och Anneli. Riktigt trevligt att besöka gamla hemstaden igen.

Nu sitter jag här och är allmänt irriterad. Men det går över, snart har jag nämlign druckit en hel kanna te och då återkommer nog humöret när man stillat begäret...eller nåt sånt....

Nu räcker de!
Gött mos vänner

"Med gitarren i högsta hugg och lite saft i en plast mugg"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback