Sommar!!!

Sommarlov!!! Äntligen! Nu har sommarvädret kommit för att stanna i våran lilla stad, har jag bestämmt!
I onsdags var jag och kollade på studenten på Skvarden. Riktigt trevligt! Asså studenten är ju bland det största man gör i livet! Skitcoolt är de ju! Om tre år....men först ska jag göra sommarlovet och tre år på gymnasiet!
I torsdags, hade vi bal på skolan, det var riktigt kul, om man bortser från att min korsett sprack på fyra ställen. Haha, men lite komsikt är de ju! Alla var glada och fick känna riktigt trevligt folk! Typiskt att jag inte har snackat med dom innan man slutar liksom....
Sen var det att spela ut oss från kyrkan och alla grudskoleåren i fredags, glass och jordgubbar i fylleparken med polerserna! Sen träffade jag Joel, Stina och Nicklas en lite stund och sen på kvällen drog jag och Alicia runt på stan. En helt underbart bra dag helt enkelt!
Sen nu på lödag, söndag så har jag umgåtts med Joel och inte gjort så mycket alls!

Det finns ju en låt som heter Kalla mig, av Vapnet.
'Kalla mig' på engelska blir ju som alla vet 'Call Me', men 'Call me' kan översatt till svenska också betyda 'ring mej'. Då kan man ju fråga sej, är det en indirekt vädjan om att någon ska ringa killarna i Vapnet? eller är det så att människan som det sjunger om vill att någon ska ringa, så den kan bli lite tröstad kanske?! Fast jag vet, det här stämmer inte överrens med texten, eftersom raden där 'Kalla mig' kommer tillbaka är så här: "Så kalla mig CP, kalla mig bög, det kanske är feeel men en bra metafor" (Måste bara pointera att Vapnet själva sagt att de absolut inte har något emot CP-skadade eller bögar)
Asså, det funkar ju inte så bra med 'Ring mig CP, Ring mig Bög....'  Fast kanske att de vill att någon bög ska ringa?
Eller så har dom inte ens haft den idén och översättningen i tanken när de gjorde låten, vilket iof är mest troligt.

Nu ska jag ta och titta efter tåg!
Hade så bra, och glöm inte att le!

"And I say to you son, We are the love generation"







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback