Det som har hänt i mitt liv en dag som denna


(Jag tror att jag lägger ner! (sa hon och lade sej ner på golvet))

Jag måste börja med att säja att jag tycker att jag har varit ganska duktig idag!'
För det första, så har jag tränat, jobbat, tränat, utan att vara hemma och vila fötterna emellan, de är en ganska jobbig upplevelse, eftersom mitt jobb går ut på att jag ska stå och göra mackor och plocka disk hela dagen, man får ont i fötterna!
 För det andra så när jag kom hem från träningen så satte jag mej ner och började plugga, inte illa, vi har ju faktiskt sportlov och jag sätter mej och pluggar! Fysik också. Fysik måste btw vara de absolut tråkigaste ämnet jag vet, man sitter där och halvsover eller försöker skratta sönder hela lektionen, och när man sedan ska ha prov måste man plugga som en tok för att man har missat alla läxor och inte gjort någon av alla dom där 70 studieuppgifter. Jag kan faktiskt inte förtså varför jag ska lära mej hur tex en dimmer fungerar, jag tänker inte bli tekniker!      jaja, man får stå ut med sånt...

Sen har jag funderat lite också, mina tankar har rört sej lite likt det här:
Jag är en sån människa som inte kan gå mer än tio meter utanför dörren ensam utan att sätta på mp3n och lyssna på musik, så fort jag kommer in igen så trycker jag igång cd:spelaren och lyssnar på ännu mer musik, eler så plockar jag fram gitarren och plingar lite. När jag inte kan lyssna på musik, som när jag tex ligger i vattnet och tränar eller sitter i skolan på en tråkig genomgång, så sjunger jag istället. Och musiken varierar, jag lyssnar på tex John Lennon och Bob Dylan, och i nästa stund så är det Saxon eller Judas Priset, eller så kanske det är Bob Marley som ljuder i högtalarna, Nationaltetaren eller The Clash är inte heller ovanligt. Men allra oftast så lyssnar jag på Lars Winnerbäck. Å underbara Lars Winnerbäck, säjer jag bara, han kommer föressten till Sundsvall den 21 juli. =)
Men jag håller på att klura på en teori om varför jag hela tiden måste ha musik omkring mej! Ja visst, jag mår bra av de, jag mår faktiskt jätte bra av att lyssna på musik, man kan lyssna på musik som stämmer med sinnesstämningen och om man lyssnar på en låt som man tycker är bra, så blir man glad! Men jag tror att det är något mer som spelar in...någonting om att fly omvärlden för ett tag....mycket längre än det där har jag inte kommit, eller jo det har jag men jag har inte formulerat det medv ord än. Men jag lovar er vänner, att när jag är färdig med min teori och kan använda tankarna i form av bokstäver så ska jag skriva den i en blogg, det kan bli intressant faktiskt! Vet själv inte vart den kommer att sluta...

Nu ska jag nog avsluta det här och gå och läsa lite på sockerdricka istället...


Hade så bra

Over and out...

" Generals order their soildiers to kill, and to fight for a cause they have long ago forgotten "



Kommentarer
Postat av: Husmusen

Är det inte typiskt för vår Ipodgeneration, man lever i en konstant musikvideo :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback