En liten glimt av ljus i ditt tunga mörker...


Idag så har jag gjort ett so prov där en del av frågorna gick ut på att jag skulle sätta rätt namn vid rätt "yrke" eller ställning under andravärldskriget i nazist Tyskland. Jag tror inte jag klarade en, haha grejen är att jag kommer ihåg ansiktena på alla gubbar, men inte namnen! Och jag menar aniktena är ju Väldigt användbart om man råkar stöta på någon av dom på stan eller nåt!
Nämen allvarligt så fattar jag inte att jag inte kan lära mej namn, de är så svårt, har aldrig någoting att hänga upp det på! Det känns lite illa!

Imårron så ska jag göra nationellaproven i engelska. Läs och hörförstelse, någonting som jag inte ser framemot överhuvudtaget. Visseligen så kommer det vara skönt att ha gjort de, att ha de överstökat liksom. De är ju obligatoriskt, så jag kommer inte undan de, men nog hade det varit skönt att slippa alltid! 
Inte för att jag har någonting alls emot engelska, jag tycker faktiskt att det är grymt kul att snacka med folk som kommer från någon annastans än lilla Sverige. Men de här med nationella känns väldigt...hm tråkigt! kunde vi inte få sitta och snacka med lite trevligt engelskt pratande folk istället? Det är ju oftast i situationer som man måste använda munnen som man behöver sina kunskaper i engelska, även fast det är väldigt kul att kunna skriva också men...

(Nej jag har klagat väldigt mycket i den här bloggen känner jag, nu får jag allt ta och byta spår...)

Idag gjorde vi vårat klart bästa rep hitills! Det är bara en och en halv vecka kvar tills premiären (kom och kolla) men om de alltid såg ut som idag så kunde vi, enligt min mening, haft bara en halv vecka kvar! Det är alltid kul när alla är koncentrerade på de dom ska göra, det blir en väldigt trevligt teaterstämmning när alla gör sitt bästa på scen! Bra gänget, de är väldigt kul att jobba med er!

Tack för idag!
-over and out-

                                                                                                                                                         
 "mina cornflakes blir så torra utan dej, jag rostar mina mackor blott för dej"   


(  / jag och Joel /  )
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback