En ovanligt rolig onsdag


Dagen idag har det varit en väldigt intressant dag, med Nordic, halka och blåmärken. 

Jag ska nog för enkelhetens skull börja med Nordic.
Idag har det varit friluftsdag på min skola. Vi fick erbjudnade om att spela curling och saken är den att det tackar man inte nej till. Så resultatet blev att jag och mina vänner befann oss, efter lite olika omständigheter, tillslut på Nordichallen klockan 09.55 (pip). Vi gorde en praktiskt och intressant upptäckt när vi kom dit; det fanns ett helt hus det stog "Curling" på, och vi som hade trott att vi skulle få springa runt i eveigheter i letan efter en lämplig lokal som var till för att man skulle utöva den otroligt roliga sporten curling. Men det behövde vi alltså inte. Vi hade tur som träffade en lärare direkt på platsen och där fick vi reda på att vi inte skulle få komma in i hallen förrän 12.15. Jahapp, så vad gör man alltså på Nordic en onsdag förmiddag klockan 10? De var en fråga vi ställde oss. Men för att få tiden att gå så gick vi mot den stora hallen och träffade lite polare där som också hade ställt sej frågan, vad ska vi göra nu?
Som tur var så hände det lite saker inne i hallen, stans sexor höll på att spela någon form av fotbollstunering. Vi satte oss på läktaren och jag hittade min kära vän Stina nere på planen. Man blev ju glad ju! =)
Vi fick iallafall tiden att gå och klockan blev tolv.

(nu kommer det slinka in lite på halka och blåmärken)
Om man lägger ihop "Bambi på hal is" och pansionärsbowling med jätte tunga klot och gångrar med 10, där har du hur vårat lag och motståndarna lär ha sett ut den första timmen i curlinghallen. Men vi hade grymt kul, och det är ju de som räknas. Våran hejjarklack ramsa gick såhär "Jobba, jobba joobba, åå SOPA!" Jag tycker faktiskt att man ska passa på när man väl får kalla någon för sopa... 
När man ska släppa iväg stenen så ska man ju stå på den "hala" foten och låta den "ohala" foten hänga efter. Jag måste säja att det är väldigt svårt att hålla balansen, och det resulterade i att jag fick ett jätte stort blåmärke på mitt knä. Men vad gör väl de när man har roligt?

Nej det här kan bi alldeles för långt känner jag, så jag ger mej här för idag.
Tack för ordet!

You said: well never mind. We're ugly but we have the music

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback