Lördag...

Jaa nu är det imårron... =)

Idag är det 10 veckor kvar tills vi drar iväg till Kreta! Yees, det känns fruktansvärt bra, men 10 veckor är ju iof ganska mycket. Alla nationellaproven kommer att vara gjorda, norrländska kommer vara över, våren har, förhoppningsvis, också nått Sundsvall, vännen min har blivit 18,  teatern kommer vara färdig gjord, osv... det känns väldigt långt kvar!     
jaja den som väntar på nåt gott....(väntar alltid för länge?)

Nationellaproven förresten, på onsdag och på fredag, engelska, ingenting jag ser fram emot precis. Saken är den att många som jag har snackat säjer att "det är inte så svårt, det var egentligen ganska lätt". Jamen, näe, det känns inte bra! Man vet ju aldrig vad som kommer, eller hur...Sen så ska det ju bli intressant att få tillbaka de svenska nationella, haha, det var idètorka på hög nivå, satt kanske en halvtimme utan att komma på vad jag skulle skriva. Och sen så skrev jag typ ett par sidor och kunde inte komma på något bra slut! Skrev ihop ett som blev halvbra tillslut. Man blir ju liksom satt där, med en hög papper, en penna och en lapp där det står några ämnen som man ska skriva om. Och man ska skriva på tre timmar och sen så blir det man skriver betygsatt. Ojoj, inget som passar mej känner jag! Jag som kan gå omkring och ha en text på huvudet i veckor innan jag sätter skriftliga ord på det, jag vill bearbeta orden så att det blir rätt ordval och en text där jag vet vart jag vill komma, kanske inte från början men eftersom kommer det alltid en idé om vart handligen ska. Så om man har ett sådant sätt att skriva så är det inte lätt när man får ämnen som är förbestämmda och en tid satt på tre timmar! (sockerdricka.nu lillavild) Jaja vi får se vad min lärare tyckte om de...

Men nu undrar ni kanske, efter allt detta snack, vad Siri har gjort idag, jo sirru, hon har jobbat och sen efter det, bara tagit det lugnt varit med Alicia och sett på en väldigt trevlig film och ätit kaka =) trevligt med andra ord! 

Nu ska jag ta och kolla på lite bilder!
Hade så bra, take care!

"Där älvorna dansar dit längtar jag jämt. och på var sida om huvet står änglar och sjunger om glädje, å om kärlek och om allt som har hänt, som inte borde ha hänt..."


Grattis Joel på födelsedagen, dock 53 minuter försent men ändå... =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback