Några tankar om simningen...

Ja livet rullar på!  Inget annat kan man säja, även fast det är lite upp och ner.

Jag börjar bli riktigt, riktigt orolig för en vän jusst nu...mer kan jag, eller ska jag inte skriva, för min väns skull. Men om den vännen läser det här så bara så du vet, så betyder du väldigt mycket för mej, om du försvann ur mitt liv nu så vet jag inte vad jag skulle göra. Så vill du inte fortsätta för din egen skull, så gör det isånafall för min...

Annars så gjorde jag mitt klart sämsta syrapass på hela året idag. Det var något av det tyngsta jag varit med om! Det är så grymt tråkigt och jobbigt att ligga där och simma de där tre hundringarna när det går så där illa. Tankarna börjar ovidkommligt mala i huvudet; "varför ligger jag här egentligen?", "skulle det inte vara mycket skönare att ligga hemma och sova?" Svaren blir ju; "för att jag egentligen tycker att det är skit kul", och; "Jo." 
Men det är de där små glädje ämnena som gör att man ändå går dit till nästa träning, som tex, att man har ett jätte kul samtal med någon av simmarna under en hel träning för en vecka sen, eller att man simmar jättebra på ett pass eller på en tävling som man kan minnas att man då faktiskt kan simma, och något som har stor betydelse för mej är att jag mår så fruktansvärt bra av att träna, men blir liksom lugn och orka mycket mer. Om jag inte tränar på kanske två tre dagar, så blir jag allmänt less och rastlös. 
Så slutsatsen av det här blir att; även fast man har sina väldigt dåliga dagar och känner att sängen är mycker mer lockande än vattnet, så är det för det mesta väldigt kul och man blir glad efteråt. =)

"om det inte fanns vatten, skulle ingen lära sej simma, och då skulle ju alla drunkna, inte sant? så visst är det bra att det finns vatten"

Med dessa sanningens ord så lämnar jag för idag. Hoppas att ni nu får hade så bra!

" Det där var banne mej det finaste jag hört sen jag komimerades...Ska du ha ett fikon?"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback