Back in Town


Då var man hemma igen från en underbar vecka på Kreta. Det har varit riktigt skönt att slippa skolan, Sverige och (förlåt för de här, men) mycket folk, mest då i plugget. Inte ni som jag tycker så mycket om, utan ni som jag ibland helst skulle vilja slå ner. (Inte bokstavligt)
Iaf, så har det varit varmt, sol, simma och bara umgås med alla sköna simmare. Riktigt kul har det varit, även om det kändes som att simma på Skagen med linor som snören med falukorvar på. Strömt och vågigt.
Jag har också fått bevis på att det finns massor av trevliga greker. Även om många av dom stirrar och flörtar med en som om man var ett sexobjekt, så träffade vi några killar som vi spelade fotboll med på stranden och det var grymt kul. Och andra treliga greker som vi stannade och snackade med på någon av våra små turer in till stan.
Våra flygvärdinnor har ju också varit ett slag för sej, lite svårt att beskriva, men kul var det. ("Och om ni röker, tycker jag att ni ska sluta med det!....om ni inte kan sluta med det så får ni vänta med att röka tills ni kommit utanför Midlanda")

Sanden och 'jag' i Krekland
(Taget på stranden brevid hotellet på Kreta)


Nu sitter jag och lyssnar på Anna Ternheim, pluggar och dricker te. (Inte allt för ovanligt) Men det här med att plugga känns verkligen tungt. Det är det absolut sista jag ska 'prestera' på grundskolan, och det är det absolut sista jag vill göra på grundskolan. Ett prov till, och sen blir det bara guran resten av veckorna, men tungt är det. Det kommer nog bli många koppar med starkt te för att fixa den här kvällen.

Nu ska jag ta itu med pluggeriet!
Hade gött kära vänner!

"And you looked at me as if I've lost my mind"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback