We are shadows

Oj, nu var det längesen jag skrev något här! Ganska dåligt av mej, men men....

Skolan har börjat, och det är grymt kul! Har hamnat i en underbar klass och det känns som om jag valde rätt linje, trots allt! (Estet som av en ren slump råkat hamna hos samhällsvetarna och trivs jävligt bra)

Vi var på Lögdö med klassen och LS. Sjukt kul hade vi, paddlade kanot och gjorde mat på ett spritkök. Rent av livfarligt, jag råder er, släpp aldrig Siri ensam med ett spritkök, hon skulle lätt kunna spränga all mat i luften. Prommade tillbaka till bruket. Vi bestämmde oss för att bara lite internationella, så Frida fick bara snacka engelska, Johanna bara norska och jag bara teckenspråk. Det var minst sagt ganska intressant, dels för att ingen såg när jag skulle prata, eftersom jag gick sist, och dels för att ingen fattade vad jag sa. Sen så improviserade Johanna ganska mycket norska och Frida knagglade sej fram på sin engelska...det resulterade i att vi inte fick speciellt mycket sagt. Så vi började helt enkelt snacka svenska igen. 
Vi drog ihop till en spontan match i brännboll (LS vann...åååilla) och på kvällen bakade vi tunnbröd och äpplepaj!!!! Äpplepaj är så sjukt gott!
Jag måste nog erkänna att jag spelade en hel del gitarr också...

På fredan efter Lögdö var hela klassen väldigt trötta. Ingen riktig action liksom, mera som OFF. Men det gick de med, vi fick göra en ideológi på en kvart och det ledde fram till mycket kul. En kvart liksom!
Slutade dagen klockan fyra.

Här slutar jag dagens blogg med att hälsa alla gött mos.

"Vad sa du att du gjorde sa du?"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback