God dag

Inatt drömde jag att en av mina lärare sparkade mig så att min näsa gick av med komentaren(från läraren alltså) "Jaa, jag får inte ta i hårdare. för då kan du anmäla mig" Har ingen aning om vad det där handlade om men tämligen intressant var det!

Sitter här med en kopp kaffe efter en bedrövlig franskalektion. Snart är det volleyboll och det är ju grymt kul! 

Har ni tänkt på att när man läser ett språk är det typ första man lär sig säga "hur mår du?". Problemet är att det enda svar man lär sig är "Ja tack det är bra". Jamen hallå, om det är dåligt då? ska mn ljuga då liksom för att man inte vet hur man säger att det inte är bra?! Är det kanske språklärarna som ligger bakom det där! De vill liksom försöka lyfta upp stämningen i klassen genom att bara lära sina elever säga att de mår bra!? Elle vill det slippa alla jobbiga klagomål om ont i huvudet och PMS? Men ändå, tänk om man skulle komma utomlands, och någon fråga en hur man mår, man mår egentligen skitkasst eftersom man har blivit matförgiftad, längtar hem och håller på att avlida av värmeslag. Då frågar någon utinvånare hur man mår och det enda man kan säga är att allt är bra. Då antar urinvånaren att man mår kung och tar en genast ut på världens guidning runt hela landet. Det är ju faktiskt ganska rejält opraktiskt.

Men nu måste jag gå för att volleybolla ^^

Gött mos

"The wheel turns another time"

Kommentarer
Postat av: stina

jaa jag fick i alla fall lära mig att säga att de är dåligt, sådär och alla möjliga svar :P

2007-04-26 @ 12:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback