Reflekterande över mänskligheten II

Homofober

Vissa människor kan inte ta att vissa människor tycker om andra människor av samma kön. "Äckligt" och "onormalt" brukar det låta. Men ursäkta, men jag förstår faktiskt inte vart problemet ligger.

För det första, vad är det som är äckligt med att kyssa en av samma kön?  Tänk om jag skulle få tjejbaciller om jag skulle kyssa en annan tjej! Hemska tanke. Eller tänk om två killar skulle stå och kyssas på stan, alla som går förbi kan ju bli smittade!! Det där är så fånigt! Vad är skillnaden mellan tjej-kille och kille-kille?! Ja, visst olika kön, men än sen, är det inte samma kärlek? Sex, homosex! Varför bry sig?! Låt alla ha sitt egna och sköt ert eget, alla mår nog bäst av det i slutändan! (Nu kanske någon tycker att jag då inte ska bry mig om vad homofober tycker.Men något som gör mig grymt irriterad är människor som inte kan respektera andra människor, och därför bryr jag mig, och drar mitt ytterst lilla strå till stacken...)
För det andra, onormalt!? Ehm, hallå, Det finns två olika kön, alltså två valmöjligheter. Och det måste ju nästan vara det normalaste som finns att älska någon, eller hur!? Btw finns det ganska många djur som också är homo!

Det var en pastor, som säkert nästan alla har hört om, som uttryckte sig starkt om att homosexuella var som en cancersvulst på samhället och att det gick såbra att skära bort denna böld. (Jag blev arg) Denna pastor blev anmäld för "hets mot folkgrupp". Eftersom man inte officielt får tracka ner på någon speciell grupp av människor. Där sätter nämligen yttrycksfriheten vi har i Sverige tack och lov stopp. Men pastorn ble friad i domstolen och om man tolkar orsakerna till detta så blev har frigiven eftersom han faktiskt hade pratat inför sin egen församling (som om den inte vore officiell) och han hade ju bara uttryckt sin egen åsikt! (Jag blev ännu argare)  Hur kan domstolen fria ett sånt klart brott mot "kränkande av folkgrupps-lagen" är en fråga i sig, som jag inte ska disskutera här och nu.Utan jag ska istället disskutera och försöka förklara varför denna pastor hade så jävla fel! Homosexualitet är ingen sjukdom! Man kan inte skära bort homosexualitet, man kan inte skära bort hetrosexualitet, alltså kan man inte skära bort homosexualitet heller! Det var på 60-70-talet (tror jag) då denna "homosexualitet är en sjukdom"-snacker var mycket på tapeten. Det sägs vara en kvinna som fortfarande är sjukskriven eftersom hon är homo. (Och nu klagar staten på att det är många sjukskrivningar!?) Det är inget konstigt i att vara homosexuell, bara för att det är en minioritet behöver det inte vara något fel! Kvinnor är en minioritet på chefsyrken, vi är inte sjuka för det!

Sen har jag också funderat på hur de olika könen (OBS!OBS! generellt!! mina egna undersökningar och inget att hänga upp sig på, bara en liten iaktagelse ) reagerar på homosexuella.  Om jag skulle gå fram till en killa, låt oss säga min klass, och börja diskutera homosexualitet, skulle han nog inte har något emot det, men vara noga med att påpeka att han inte var homo och han reagerade ovant om han såg ett homopar. Om jag istället skulle gå fram till en tjej och göra samma sak skulle hon då antagligen inte utrycka sig om att hon inte var homo. Något som där är ännu tydligare är om man får fram till en kille och frågar om han möjligtvis är homo/bi. Han blir ofta väldigt brydd och är väldigt tydlig vid att klargöra både för mig, han själv och alla som möjligtvis kan hört på att han INTE är homo. Om man istället frågar en tjej, så säger hon ofta lugnt och i normal samtalston att "nej det är jag inte". Det är också många killar som säger att "Nej lesbiska är det inga problem med, men bögar reagerar jag på, tycker att det äräckligt".(självklart gäller detta inte alla tjejer resp. killar)  Är det så att killarna tycker att det är mer "manligt" att vara straight? Är de inte tillräckligt coolt att vara homo/bi för en kille?! Jag fattar inte riktigt!

Men om alla människor skulle liksom se till allas olikheter som något possitivt skulle alla må mycket bättre!

Gött mos och tack för ordet^^

"Människa-respekt. Respekt-människa-dig"

Kommentarer
Postat av: Anneli

Ahhh, jag gillade ditt sista, människa-respekt-respekt-människa-dig!

Och du har många kloka ord att komma med:)

Puss på dig gumman!

2007-04-10 @ 16:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback