Nä nu får ni lägga av!

Jag blir så arg, så grymt arg! Jag spelar ju som många vet en hel del gitarr och tycker att det är helt perfekt med internet eftersom man där kan gå in och hitta en massa ackord och tabs till låtar som man vill spela. Men på senare tiden har jag märk att fler och fler sidor har blivit tvugna att lägga ner eftersom de har fått anklagelser på sig att bryta mot lagen, som om man skulle behöva köpa ackord och tabs, närdet egentligen är en stor hyllning till artisten som skrev låten eftersom någon vill spela dens låtar. Jag skulle tycka att en av de mest smickrande man kan få som artist är att någon sätter sig med en gitarr och försöker få sin gitarr att låta som någon av de låtar man skrivit. Och jag tror nog också att det är så många artister känner, eftersom det borde vara en av det största  orsaker till att man spelatr offentligt, att folk ska ta till sig och  lyssna, och när gör man det bättre än när man sitter i timme in och timme ut och försöker lära sig en låt. Jag tror alltså inte att det är artisterna som ligger bakom detta utan någon annan jeppe som vill ha ut mer pengar av folket. Fy faan. Sen vet jag att det är lagar och regler om sånt men seriöst, det är ju inte så att man kopierar något och använderdet till förtjänst, ingen av de sidor jag ofta besöker för att hämta ackord eller tabs tar betalt eller jobbar efter vinst. Så kan någon svara mig, Vad är problemet? What is the damn problem?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback