Musik!


image39

Okej, alla kära, jag ska erkänna en sak: Jag älskar musik!! Sjunga, spela, lyssna på, göra. Det är så underbart! Älskar det verkligen.Min syster kom hem i lördags och sa "Siri, jag tror att du är den enda jag känner som har ett rum där det dräller av intsrument" Haha!

Just nu:
  • Lars Winnerbäck (alltid)
  • Miss Li
  • Ani DiFranco
  • Modest mouse
  • Bob Marley
  • Victor Jara
  • John Lennon
  • Bob Dylan
  • The Beatles
  • Keane
  • Janis Joplin
  • The mamas and the papas
  • Kate Bush
  • Manu Chao
Jag har tagit upp saxofon spelandet idag. Det gick högt över förväntningarna! Sjukt kul instrument, det enda jag inte riktigt minns är hur alla över- och undertoner låter, alltså dur och moll av alla toner. (namn på det?) Några går ju att hitta, men på en saxofon finns det många klaffar!

image40








Ja, seriöst, musik är guld! Det är både vackert att höra på, utför och se på. Den här bilden och den över är från Miss Lis konsert på Pipeline i våras! En underbar konsert verkligen!
















(Observera upphovsrättslagen! Detta är bilder jag har tagit
 och om ni vill kopiera någon av dem så fråga innan!)

Gött mos!!

"Yes my friend, we're uley, but we have the music!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback