Det kallas att "skriva av sig"

Du ska vara dig själv, och tro på dig själv, för om du inte tror på dig själv, vem ska då kunna göra det? Du ska kunna se dig själv i spegeln varje dag och tänka "Vilken vacker människa som står framför mig, vilken underbar människa jag är" Du ska kunna gå ut på stan och gå rakryggad över torget med alla människor som kan se dig, du ska aldrig behöva gömma dig för blickarna, utan höja huvudet från marken och möta allas blickar, inte behöva undra vad de tycker om dig, inte försöka läsa tankar om de skulle tänka "Underlig, tjock, annorlunda, konstig, inte som vi, inte som vi, inte som vi!"
   Du behöver inte bli smalare, större, längre, kortare, det finns ingen som har såna krav på dig, du behöver inte bevisa någonting för omvärlden, för de människor som verkligen älskar dig tar dig precis som du är. Ingen vill se ärrade armar eller blottade revben, du är bra som du är! Var inte så mycket "lagom-är-bäst", erkänn för dig själv att du är vacker, att du räcker till, att du inte behöver ändra någonting för att "passa in". Det där är bara skit, vem vill egentligen vara som alla andra? Du är unik, ingen kan ersätta dig, du har en viktig plats i många människors hjärtan, som skulle lämna stora, svarta hål om du skulle försvinna.
   Glöm allt som har med Volvo, villa och vovve att göra, gå din egen väg, den väg som DU vill gå. Det kanske blir omvägar hit och dit, men vad gör väl det när du tillslut kommer fram dit du vill. Spelarroll om slutmålet är att vara mattant, ville du dit och fixade det, så är det underbart bra! Fick du knappt G i matte A och gjorde ditt verkligen bästa, är det underbart bra och är värt att firas med tårta! Glöm alla normer som finns, titta inte på alla skyltdockor och reklamafficher, tänk istället på hur mycket fotoshop kan göra och hur vackra de livs levande människorna som går runt omkring dig är. Liv är ett underverk, ta vara på det!

                                                                                                                       (Lär som jag säger, inte som jag lever)

"Jag behöver inte nån som visar vägen för jag tänker inte gå den"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback