Jag gråter ikväll

När sommaren kommer - Lars Winnerbäck
När sommaren kommer ska jag visa dig bättre dar
När natten är varm och himlen är lila och klar
Då reser vi bort, då tar vi oss tiden det tar
När sommaren kommer, jag lovar dig, bättre dar

Ska du fråga mig då om jag har några löften
att lova när hösten är här
Eller låter vi natten å vara så stilla den är

Jag vet att du inte vet vad du längtar till
men när sommaren kommer så åker vi vart du vill

När sommaren kommer kanske vindarna blåser igen
Och likgiltigheten ch stiltjen som plågar oss än
försvinner en kväll, och vinet får ny smak igen
när sommaren kommer, bättre dar, min vän

Ska du grunda en plats i hjärtat, ett minnesmärke
för allt som har hänt
Eller dricker vi ur och känner att vinden har vänt

Gatorna här gör en bara utled och van
När sommaren kommer åker vi långt  ifrån stan

Luften är klar och det blänkte från fönstret
och rann från den smältande snön
på dom borstade förortsstråken mellan teglet och sjön

Asfalten hettade och resan låg framför oss än
När sommaren kommer så går vi den vägen igen

"När sommaren kommer, jag lovar dig, bättre dar"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback