Värme...

Visst kära vänner, jag tycker om värme, sol och sommar. Men, när det blir outhärdligt varmt, 30 grader i skuggan och när man inte vet vart man ska ta vägen, då går liksom sommaren till lite överdrift. Sitter inne nu som ni förstår och lyssnarpå radion. Jag har varit inne nästan hela dagen och tagit det lugnt och kämpat med vatten intag, det är för varmt för att gå ut! Ändå känner man ju att man ska passa på nu när det för en gång skull är fint väder, men nej, jag orkar inte idag. Jag vill verligen inte låta som en gammal kärrning, i den lilla byn Gunnarn i norraste norrland från landet Lätt&Lagom, men nu gör jag det ändå: Varför kan det inte vara lite lagom varmt? 20-25 grader typ, och varför skulle jag inte kunna befinna mig  med någon trevlig och go vän vid ett vatten där man kan bada och ha det gött?! (Jag antar att jag endast har mig själv att skylla för det sista påståendet...)

image19
(Från ballkongen på Kreta 2006)

Jag har missuppfattat allt, som vanligt =) Som jag skrev i mitt senaste inlägg så skulle jag åka till Sollefteå i jag och jobba! *Hehe* Men nej, jag ringde alltså en viss Emma i ren panik eftersom jag hade noll information om allt och ingenting. (Märk dubbelnegation) Så när jag ringer Emma skrattar hon gott och säger "Men lilla du, det är inte förrän nästa vecka vi ska åka" Här efter kommer en mycket pinsam och tryckande tystnad från Siris håll och sen ett sånt där nervöst skratt med en AHAA-upplevelse. Så saker och ting löste sig och Siri kunde andas ut. Haha, ganska komiskt egentligen!

image21
(Från ballkongen på Kreta 2006, stavas ballkong med två L?)

Trevlig sommar ^^
Tack för ordet, lägg in en kommentar

"Visste du att vi bara använder tio procent av hjärnans kapacitet? Tack och lov! Tänk vad vi hade ställt till med om vi hade använt mer"

Kommentarer
Postat av: Joel

Lagom varmt är överskattat, det ska vara antingen svinigt varmt eller svinigt kallt, alla mellanting är löjliga. :P
I övrigt så vill jag ha en mjukglass, maila över en till mig, NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2007-06-10 @ 18:00:58
Postat av: jessica

nämen kolla där låg ju jag och stekte!
och du har rätt, dte är för varmt, och tydligen är ozonlagret alldeles för tunt så man bränner sig typ skitlätt. Helt rätt att hålla sig undan solen, eller med 50 i solskyddsfaktor..jag låter också gnällig hehe..man har ju längtat efter det här :)
så lets be possimistiska!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback