Vart tar tiden vägen?

Dagen fråga: Vem stulade all tid i natt??

I natt bytte vi till sommartid. Trevligt, för nu blir kvällarna ljusare. Men allvarligt, vart har all tid tagit vägen. I bara Sverige var det liksom ca 9 miljoner timmar som bara försvann!  Den blev ju egentligen inte stulen, utan bra tagen i förvar. Eftersom vi kommer få tillbaka dom i höst.  Men vem har tagit i förvar och vart har denna någon lagt alla timmarna, det undrar jag! Det måste vara ett ganska rymligt gömställe, inte stort, men rymligt. Eftersom jag tvivlar på att timmar tar upp speciallt mycket plats, men utrymme! Sen måste det ju vara ett ställe där tiden står stilla, eftersom om det hela tiden skulle förbrukas, de där 9 miljoner timmarna, så skulle dom stackarna vars timmar förbrukats i höst liksom, inte få tillbaka sin timme, Jag menar snacka om förlust! Jag skulle inte vilja bli av med en timme bara sådär! Men det kanske är så att de timmar som används är de gamlas timmar, för dom säger ju alltid när man träffar dom "Ojoj, har du redan blivit 13 lilla vän" "Nej mormor jag är faktiskt 17" "Jaa, tiden går ju så fort nuför tiden" Det kanske är så att deras tid faktiskt går fortare, eftersom deras tid behöver göra ett hopp på hösten för att hinna ikapp alla andra!

Tänk om man föds på sommaren, då har man ju liksom tjänat en timme! För då får man ju en timme på den hösten och sen har man en balans. Och då har man liksom fått en timme extra! Jag är född på sommaren =)   Men om man nu ska tjäna något på detta, så måste man ju se till att dö på hösten eller vintern, för annars  missar man ju en timme i återlämningen på hösten! Det är kanske så det funkar, att alla timmar som används tas sedan av de som dött under sommaren så att det liksom blir jämnt! Då borde man ju räkna ut hur fort tiden går där timmarna förvaras, om man tar så många som dör på sommaren och våren, och sen delar det antalet  med  antalet  timmar som vi andra förbrukar tills hösten så får man ju fram hur snabbt tiden går jämnfört med våran tid och då kan man veta vart timmarna befinner sig! (den där uträkningen ska jag lämna till min mattelärare) Men det hade ju egentligen inte varit så bra om man fick reda på vart timmarna befinner sig. För då skulle  någon dum människa kunna stjäla dom och så om några år skulle alla vara utan tid! Det kanske är så att timmarna liksom tar semester under sommaren. Kanske drar iväg för att sola och vila upp sig till slit och släp sen! Haha, schysst!

Nej det där tål att fundera på!
Gött mos ^^

"The wheel of time turns another time"

Kommentarer
Postat av: Mini

sommartiiiid!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback