Onödiga saker som jag faktist skulle vilja ha svar på.

1. Varför får man inte säga "negerbollar" när man säger "finskapinnar"?

2. Hur tänkte egentligen påven när han valde mössa?

3. Varför har alla pop-(fjoll)-tjejer som sjunger dåligt mean stream musik, så himla stora bröst? Jag tycker att de bara vore ivägen när de sjunger.

4. Varför ser min blogg så konstig ut idag? Jag har inga textredigerare.

5. Gick det åt väldigt mycket papper på den tiden man hade skrivmaskiner och inte kunde radera?

6. Hur kommer det sig att tangenterna på tangentbordet sitter som de sitter, de sitter ju knappast i bokstavsordning?

7. Vem var det egentligen som, från allra början, bestämde vad alla skalor och ackord skulle heta inom musiken? Och varför finns det inget 'S'?

8. Vem har bestämt varför tjejer ska ha rosa och pojkar blått?

9. Varför måste jag alltid logga in två gånger till bloggen, även fast jag skriver rätt lösenord första gången?

10. När kommer den nya katalogen från Musikbörsen?

11. Är verkligen människor intresserade över det som står i skvallerpressen? (Från Expressen "Skugge: 'Därför slutade jag blogga'")

12. Varför tror så många som bor i Stockholm att de bor mitt i Sverige? Det är ju liksom bara sisådär 45 mil fel)

13. Varför heter så många av de som jobbar i skolmatsalen Berit?

14. Varför betyder 'grina' att gråta i Norrland när det betyder skratta hånfullt i Skåne? (Det bara öppnar för missförstånd)
15. Varför sjunger Linda i en låt som gör narr av schlagern nät hon själv varit med i melodifestivalen?

Jaa, svara på nåt om ni kan! Uppskattar alla svar och komentarer!
Gött mos^^

"Cellar Door"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback