Göteborg ja!

Kom på att jag inte skrivit något om resan till Götet än.

Resan påbörjades 06.10 fredagen den 26/10 i loket hos Mias pappa på väg mot Gävle. Trötta som vi, jag och Joel,  var efter ca fyra timmars sömn höll vi ändå lokföraren sällis med glatt humör och kakor. Efter några missöden med tåg från Gävle till Hallsberg, från Hallsberg till Götebrog kom vi ändå fram vid fyra tidenoch blev mötta av min syster Edit. Hem till hennes och Lenas lägenhet, middag och sen blev det film på kvällen, Pans Labyrint, en mycket bra film!

Dagen efter bar det av ner mot staden och vi drog igenom staden. Åh underbara Götebrog! Spårvagnar och glada göteborgare! Framåt kvällningen träffade vi Lena ochg hennes pojkvän Hiwa och gick på bio på Hagabion, kommer dock inte ihåg vad filmen hette, men bra var den! Hiwa fick försig att han skulle visa oss Göteborgs frihetsgudinna. Siri och gängetföljde tveksamma efter (framför allt Siri) och vi hamnade på Järntorget. Där fanns mycket riktigt en Frihetsgudinna, en mycket liten sådan men där på fontänen, ni som varit på Järntorget, är det en naken kvinna som håller den. Det kallas konst! Tvärsöver gatan satte vi oss på en bar en stund och sedan bar det av hemåt till Edit för sömn.

Den stora dagen kom, söndagen! Vi skulle på Lars Winnerbäck i Lisebergshallen!  Men på dagen innan dorg Edit oss med ut till en marknad som hålls i gamla häststallar Kvibergmarknad, även kallad.  Mycket mysigt,  om man bortser ifrån vädret som var kasst! regn och svinkallt! Pizza och ännu en film blev det hemma "Livet är UnderbarT" tror jag,mycket bra filmse den! Det är sällan man lyckas blanda komik med blodigt allvar utan att det blir fånigt eller plumpt, men de har verkligen lyckts där!

Så kom det: Lars Winnerbäck. Tre timmar innan infann vi oss vid Lisebergshallen och väntade med andra tappra själar. Så blev vi insläppta och hamnade längst fram! Vem tror ni inte kommer då? Jo Lars Winnerbäck kommer personligen och skakar hand och hälsar alla på första raden välkomna! och en kille som spelade spännande musik! Verkligen!
image30
Det häftiga med dom var all alla fyra tjejerna som syns på bilden verkligen hade kanonröster!!

Sen kom Lasse och gjorde en av de bästa konserterna jag varit på!

image31

image32
(Märk gitarren! En spansk modell om jag inte misstar mig - underbart ljud och en sån vill jag ha!)

image33
(Här står de, nästan hela bandet!!!)

Det var en svårslagen konsert och efteråtkramade jag Anna Stadling!!!

Dagen efter gick jag och Joel en sväng på stan ensamma eftersom Edit jobbade. Vi hade tänkt att åka hem den dagen, men biljetterna var antingen svindyra eller obefintliga. Lunch ifrån Baggen och pannkakor på kvällen =)

image34
(De var riktigt duktiga! =) )
 
Samanfattningsvis var det en av de bästa dagarna i mitt liv!

Gött mos

"Lägg något svalt över min panna och lär mig gå på vatten"

Kommentarer
Postat av: Emmy

Lars Winnerbäck äger! Och Anna Stadling är helt underbart fantstisk!

2008-02-17 @ 13:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback