Today is a good day

Fredag igen! Tänk vilken tur vi har!

Jag och Amanda började dagen med att sova i soffan, var så sjukt trött!! Piggnade dock till när jag fått i mig lite frulle (!!)  och lyckades överleva franskan...Historia på eftermiddagen, trevligt som vanligt.

Jag har lärt mig att vika pappershattar idag!! Vet du inte vad du ska göra av din gamla tidning? Vik pappershattar till alla dina vänner och dom du känner! =)

Hade lust att sparra (spärra?) ute i snön idag, men ingen ville ställa upp! De förstår nog inte hur kul det kan bli!

Jag känner mig lycklig! Det är som att jag har gått vilse i en tjock dimma av lycka. Jag har ingen aning om vad jag håller på med, men jag mår bra av det,  jag har i och för sig aldrig riktigt vetat vad jag håller på med så det gör nog ingen större skillnad. Jag har glidit in på 60-70-tals musik, njuter av klassiker, som "No milk today" och "California dreaming", mm! Jag undviker det som jag inte tycker är kul eller inte får ut något av och njuter av det roliga och vettiga! Försöker att inte tänka så mycket, ytan är inom räckhåll, behöver bara stagnera (som världshandeln gjorde under 1920-talet, fast på det högre planet istället för det lägre), behöver hitta vart jag hör hemma, jag tror att jag börjar finna vägen - där tryggheten och tilliten finns. Människorna i min omgivning är underbara! Orken, lyckan och lugnet börjar infinna sig!! (alltså inte det lugn som är när man sitter på en stol och tar det lugnt, utan det lugnet som alla människor behöver, lugnet över att känna sig trygg, känna att man duger och känna värmen från andra).  Vissa saker är fortfarande sådär så att jag får en klump i magen och helst bara vill gömma mig under täcket, men samtidigt vet jag vad jag kan luta mig tillbaka på och det gör att klumpen löses upp.

Jag tror och hoppas att detta fortsätter i alla fall en stund till!

"Vi drömmer om lyckan som om livet blivit fel"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback