Hello folks, this is the life

Dagens blogginlägg var utan tvekan Stinas! Läs den! http://stinaan.blogspot.com/ - läs den 31!!

image25
(Regnigt London -07)

Älskar den här bilden, tog den ifrån höften (!!) när jag var i London i somras. Regnet hade börjat ösa ner och vi tog skydd under samma träd som dessa två herrar. Medan taxibilarna och dubbeldäckarna susade förbi på vägen bakom, stod jag och betraktade dem. Det blev riktigt rätt feeling!

Idag har jag jobbat. Det kom en busslast som var sjukt stressade och jag stod i kassan!(alltså människorna som kom ur bussen var stressade, inte själva bussen (den var nog ganska lugn)) Men jag undrar, Vad är det med stressade folk och att prata i mun på varann? Nej, jag kan inte uppfatta vad tre olika personer vill ha samtidigt och sedan fixa det på två minuter, tyvärr! Nog för att jag är tjej och har simultanförmåga, (klyscha...) men jag jag har inte sex öron, sju armar och fyra hjärnor, faktiskt! Men det var kul ändå idag, fick fyra timmar imårron med, hoppas på en lugn dag!

Sen åkte jag och Keelis och Alicia ut till Denise och hade myskväll. Det blir alltid så kul med den där kombinationen av människor, vi saknade Toveh förstås, men hon var hemma och kramade sin dator den jäveln!  Iallafall  blev det  naturligt  en hel del diskussioner och en vi kom in på var varför är det så vanligt att använda ordet "bög" och "hora" som skällsord?! För det första, att använda en sexuell läggning som skällsord är lågt och ointelligent! Det är som att kalla någon för Jävla hetro! Eh...sen använder man sällan lesbisk eller flata som skällsord, varför inte?  Man använder hellre då ordet hora, men inte aldrig den manliga motsvarigheten (som jag vid temporär minnesförlust glömt namnet på). Beror detta på att folk är så dåligt upplysta att de blandar ihop de båda begreppen? Det hade varit hemskt om det var så?! Men vad är detta, jag bara undrar?!

Imårron är det teater. Jag vill gå, men samtidigt  känns det inte bra, inte upplagd för det och orkar inte. Det finns  andra saker jag proriterar för tillfället...

Hör av er vettja!
Tjillevippen

"I want a better place, or just a better way to fall"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback