Sommartid och April

Min blogg har inte varit speciellt aktiv de senaste dagarna, och detta beror på att det inte gått att logga in, dock fungerar det nu (hoppas jag). Jag ursäktar för detta avbrott (eller, förrästen nej det gör jag inte!)  och skriver nu ner det väsentliga som hänt under tiden...

I fredags for jag min kos till Anneli och A-M i Härnta...de hade inflyttningsfest i en jättefin lägenhet! Mycket trevligt hade vi! Massa trevligt folk och så. På kvällen blev jag även lycklig. Jag återfann nämligen en gamal vän, en kompis ifrån sjuan lyckades jag träffa när vi vr ute och drog runt på stan för lite nattluft. Det var ruskigt kul att träffa den människan igen...vissa människor saknar man även fast man inte vet om det!

Sedan kom jag hem på eftermiddagen på lördagen efter en mycket intressant natt...eh, vill ni veta mer kan ni ju fråga...Iallafall kom jag hem och gick, ambisiös som jag är, direkt iväg till simträningen där jag agerade jättesnäll tränare! Åh, mina simmare är ju så duktiga! Mm, blir så stolt över dom! Lördagskvällen tillbringade jag i ett väldigt givande tretimmar långt telefonsamtal med en vän. Och naturligtvis glömde vi båda att påminna varandra om att det skulle ändras till sommartid dagen efter...

Söndagen vaknade jag i panikslagen av min kära radio som jag ställt på klockan nio "Ja, klockan är tio, här är ekot!" Jag, som skulle börja jobba klockan tio, flög upp ur sängen och ut i lägenheten för att hitta en nära kontaktbar människa som kunde intyga att jag försovit mig. Som tur var stod en sådan människa alldeles utanför min dörr i form av min far som glad i hågen förtäljde för mig att visst var klockan tio eftersom det hade bytt till sommartid under natten. Jag slog ett hastigt samtal till jobbet och förklarade läget med andan i halsen, sedan drog jag på mig kläder och borstade tänderna och sprang iväg till jobbet...jag måste faktiskt berömma mig själv där, för alla de där slutsatserna och allt det där hann jag göra på 10 minuter! Det är inte dåligt ska jag säga er! Jag kom tillochmed ihåg att ta med två böcker som jag skulle lämnat tillbaks på Bibblan! (jag bör kanske tillägga att jag har fem minuter till jobbet - men ändå!!!)

Detta får mig att börja fundera, för ifall jag kunde vara sådär snabb och smart under sådan tidspress...då skulle jag kunna spara väldigt tid faktiskt...det är bara att göra sakerna extra fort och tro att man har bråttom så skulle jag ha hur mycket tid över som helst! Typ vakna, klä på sig, borsta tänderna och hinna ner för trappen  10 min. Springa till skolan 10 min (iofs skulle nog ingen vilja springa till min skola, men endå) göra mat 5 min, äta mat 3 min, diska 2 min, springa till träningen 4 min, handla 6 min...o.s.v...hmm detta tåls att fundera på!!

Ikväll blir det Hamlet!

"Så kom hit och ta ett kaffedopp vi kan sitta på min altan, mina cornflakes blir så torra utan dig - min vän. Så låt mig droppa lite mjölk i din kaffekopp låt oss sitta kvar hela dan tills smöret dunstat bort i skymmningen"
Visan om frukosten - Lars Winnerbäck

Kommentarer
Postat av: Silly

Trevlig dag!

Postat av: Anonym

Men du, hur bra tror du du skulle må efter några veckor på det sättet? Hmm... Fast iofs.. Bara du lägger några minuter till på ätandet och inte springer runt (bokstavligen) tiden du får över så kanske ;)

2008-04-01 @ 16:13:50
Postat av: stina

Men herregud vilket stressigt liv du skulle få. de funkar inte i längden kära du :)

2008-04-01 @ 19:04:37
URL: http://stinaan.blogspot.com
Postat av: Annie

Tack för helgen älskling! var sjuukt kul att ha dig här! den 19e e det dags igen;-)

Pusspuss

2008-04-03 @ 22:44:29
URL: http://annieo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback