Apelsinjuice och kladdkaka

Sitter nu på skolan och skriver. Idag har jag bakat en kladdkaka på retoriken, informativttal, det är inte varje dag man får göra det. Vi skulle hålla informativttal alltså, valfritt ämne och jag tänkte att det skulle vara ett utmärkt tillfälle att få baka en kladdkaka på en lektion. Sedan sprang jag runt på skolan och letade ugn, de i käket ville inte dela med sig av sin, vi hade ingen ugn på skolan så jag får ta hem smeten och ugna hemma. Jag bjöd klassen på kakan jag redan bakat och då kände jag mig väldigt snäll! Jag körde nämligen på den klassiska TV-kocksfeelingen med "Jag-har-redan-förberett"-metoden och hade så alltså en kladdkaka klar redan. 



Siris perfekta kladdkaka
100 g. smör
2.5 dl socker
2.5 dl mjöl
1.5 tsk vaniljsocker
8 msk kakao
1.5 krm salt
2 ägg

180 grader 18 minuter (Lite efter hur ugnen ser ut)

Smält smöret lite. Blanda allt i en bunke, tryck ut i en ugnsform som är smörad och börad. In i ugnen. Servera med grädde och rårörda lingon

Annars idag ska jag plugga matte och skriva klart novellen tänkte jag. Drömma om varmare dagar och längta till Bolivia.

"Je ne jamais revien"

Kommentarer
Postat av: Annie

HEj gumman!!

Vet du...inflyttningsfesten är uppskjuten:-/ Var en tävling vi blev tvungna att åka på den helgen vi hade tänkt, så festen lär bli nån gång i mars i stället...typ 16 mars tror jag...tråååkigt! men det blir ju av såsmåningom iaf:)

Saknar dig sötnos, vi måste träffas snart ju!:-D
Puss!

Postat av: Viktoria

Siri, du är såå duktig du :) Bakat å allt! Dock vet jag ju inte hur den smakade eller så :P haha.

2008-02-06 @ 18:11:10
URL: http://www.viktoriab.bloggagratis.se
Postat av: Annie

Ojdå, såg att jag postade kommentaren i ett gammalt inlägg, du får kolla där^^ hehe

*Puss*

2008-02-06 @ 21:47:13
URL: http://annieo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback