"Det var inte jag"

Jag var nog aldrig den som drog runt med de coola tjejerna och, så småningom, de coola killarna i grundskolan
Jag hörde inte dit
Jag var nog aldrig den som tittade efter de rätta kläderna, de rätta frisyrerna och de rätta TV-serierna
Det var bara inte jag

Jag hörde nog aldrig till dom som stod framför spegeln och dansade till Spice Girls i magtröja och pippilotter
Jag hörde aldrig till dom som samlade på Spice Girlskort, Spice Girlsskivor och åt Spice Girlsklubbor på lördagarna

Då skulle jag aldrig ta på mig ett par alldeles för höga platåskor i rosa transparent plast och snubbla runt på stan
Jag åt aldrig på McDonalds varje fredag, jag köpte inte alla Absoulte Dance-skivorna som fanns i Åhléns magra skivförråd, jag satt inte och skrev det allra finaste och rakaste jag kunde på finskrivningslektionerna

Jag lät mig aldrig ställas in i led som jag inte ville stå, jag lär mig aldrig styras av de ideal jag hatade

Men många gånger har jag önskat att jag lät mig dras med, lät mig få en riktning om vart jag skulle gå, vilken väg jag skulle välja
Jag önskar att jag lät bli att förakta alla som följde idealen och slutade avsky människor som var 'perfekta'
       i mina ögon


Oj, klyshigt var ordet! Men det var en tanke som jag skrev ner, som blev något, som inte är genomtänk
 ett dugg och som skulle kunna göras mycket bättre. Meen, this is what you get! Kanske kommer det upp en förbättrad version på sockerdricka.nu senare...om ni har tur...

"God natt"

Kommentarer
Postat av: suph

du är väldight bra siri =) (och väldigt snygg naken enligt min teckning)

2008-02-15 @ 08:13:28
Postat av: Viktoria

De där låter som jag siri. Innebär de att du och jag ska gå hand i hand genom livet? :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback