Eloge till vår naturlärare!

Han är bäst! Som imåndags när vi såg på  en film om  hur  fetter, proteiner och kolhydrater kommer från  munnen till cellerna.  Ja,  filmen var väl inte speciellt bra men! När första kapitlet var slut stannade filmen på menyn, det blev tyst en lång stund och sen sa en klasskompis, när hela klassen satt och undrade varför ingen gjorde nåt:

Evve - "Är det DVD?"
Bertil - "Ja"
Någon annan - "Men då måste du nog trycka!"
Bertil(Med jättesöt röst) - "Jag vill inte"
Klassen - "asg"

Naturlektionen innan berättrade han hur vi producerar vita och röda blodkroppar och hur de kommer ut i blodet.

Bertil står vid en sån där docka med alla organ synliga - "De röda blodkropparna åker direkt ut i blodet, men de vita måste gå i skola först, här" Pekar på en klump i dockan. 

Han måste upplevas!!

Annars, idag var det den sista matten jag gjorde i hela mitt liv! Aldrig mer! Konsert på Våningen med en grupp ifrån Luleå som spelade Elton John-låtar, bra var dom - fast jag inte är så förtjust i Elton...Nu vill jag ha fredag!!

"Att minnas kvinnan jag var med förståelse
Att kämpa för kvinnan jag ska bli med förväntningar
Att acceptera kvinnan jag är med respekt"


Kommentarer
Postat av: viktoria

Gu vad han är gullig. Det går inte ens att upskatta på en skala! Lillgubben vår :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback