Sanningen är uppenbarad

Jag är helt till mig i trasorna!!
Idag på naturkunskapslektionen gick vi igenom hur man lär sig och hur man beter sig när man lär sig. Det finns tre olika sätt tydligen: Visuell(någon som måste se för att lära sig) Audiativ(när man lär sig genom att lyssna) och Kinestetsik(Som måste röra på sig, känna och göra själv) Jag är Kinestetisk, jättejättemycket kinestetisk. Dock lite visuell, men mest Kinestetisk. Jag sitter alltid och rör på mig, går helst runt och plockar alltid med saker samtidigt som jag lyssnar på läraren t.ex. Jag har faktiskt ofta tänkt på detta och funderat över varför jag gör så, om jag skulle få, skulle jag gå runt i klassrummet samtidigt som läraren pratar, kanske byta plats och sätte mig på golvet - då är det lättast för mig! Och nu, när jag gått igenom hela grundskolan, alla lärare och vänner har sagt till mig att "Sitt still Siri! Sluta springa runt! Sluta pilla med pennan!" men jag har haft väldigt svårt att sluta för detta med att sitta still och bara lyssna fungerar inte för mig. 

Jag tror att min chef har listat ut det där, för om hon ska lära mig något nytt, t.ex. på kassaapparaten, säger hon och pekar på vilka knappar jag ska trycka och sen får jag göra själv. Eller så säger hon receptet till mig och jag gör och andra gången sitter det liksom i händerna! Så ska det vara för mig!

 Det är inte sällan som jag i klassrummet kan plötsligt glida ner från stolen och sätta mig på golvet en stund, det känns liksom bra, och alltid en penna i handen typ. 

I somras gick jag runt med en sån där liten rubuskub i fickan, jättebra, för då kunde jag ta upp den och vrida och vända medans folk snackade med mig, och allt går in! 

Sanningen är alltså uppenbarad! Jag är Kinestetisk och FÅR röra på mig hela tiden!

"När man bara drar replik för att slippa krångla: 'Min pappa är rik vill du hångla?' "

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback