29/1-08

Jag sitter nu här, efter en helt underbar middag! Jag måste faktiskt erkänna att jag är bäst på att laga mat! Nästan allt jag gör blir apgott...mmm! Ni som inte har haft turen att ta del av min matlagning bör göra det! Haha. Idag blev det kikärtsbiffar med spiskummin, ris och vitlökssås av yoghurt! Rikigt nöjd faktiskt, och nyttigt! Vill ni ha recept så skriv bara tillmig!

Jag älskar vegetarisk mat, att bli vegetarian var nog ett av de bästa beslut jag tagit! Den vegetariska maten är godare, mer miljövänlig och man visar sitt agg mot dagens djurindustri. Och jag anser att man mycket bättre lärsig laga mat, eftersom man sällan bara kan steka liknande som korv, eller fläskfilé och sen tycka att det är gott. Nej det går alltså inte, man måste blanda och mixtra för att få till den riktigt goda maten! Yes, det är grymt kul!

Jag tycker mycket bra om att vara i köket, laga mat och baka kakor. Det inger lugn, man gör något som känns vettigt och man tänker på hur maten ska bli! Det går att koppla bort liksom! Kombinera smaker och blanda ihop ingredienser i rätt ordning...helt sjukt kul!

Tack för ordet!

"Ford satt och muttrade i ett hörn, själva resan genom rymden var den jobbigaste delen av rymdresorna"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback