Hur mår du idag?

"Jotack, bara bra!"
...

Jag blir less på folk som får en fråga, typ "hur mår du?" eller "Vad har du för dig?" svarar på frågan och sen inte frågar tillbaks! Det känns som en grundläggande detalj i sociallivet, att höra sig för hur människor mår. I allafall gett dem en chans att berätta om något hänt, eller om man mår kasst eller bara helt fantastiskt bra! Jag tror att man kan rädda många människors dagar genom att bara visa att man bryr sig, för det gör man inte om man aldrig frågar tillbaks. Att få berätta hur man mår är jätteviktigt, framförallt om man sitter över msn eller på sms och inte kan läsa av personen något, inte kroppsspråk inte röst inte något. Man ska alltid ge människor man pratar med en chans att visa om man vill prata eller om det bästa kanske vore om man fick vara ensam. Man ska alltid försöka vara intresserad om sina medmänniskor, man ska visa att man faktiskt bryr sig, annars är det ingen mening att prata -  lika bra att hålla tyst. 

Jag frågar 99.99 % av de gånger jag pratar med någon om hur personen mår. De säger inte alltid sanningen, det är okej för mig - de behöver inte berätta allt jämt, men jag har iallafall gett dem chansen, jag har visat att jag bryr mig. Det är viktigt! Så snälla mänskligheten: tänk en gång till! Så jobbigt är det inte! En liten fråga på fyra ord, som kan göra så mycket!

Tack för ordet!

"Du var den enda som kom fram, det var det enda du sa, Men..!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback