Början av lovet, början av..?

Återkommer från bushen i norr. Jag tog bussen 14.00 från Sundsvallsbustation och fick sedan sitta där i fem timmar. Men kära vänner, det var det verkligen värt. Väl framme i den lille lille busshållplatsen i Sikeå möttes jag av två glada och efterlängtade Härnösandsbor, Cia och Sanna. Mycket trevligt att se dessa själar igen! Jag fick en bilguidning genom Robertsfors, och därifrån kära vänner kommer Sahara Hotnights(Men det är nog också de enda...) Vi reste några mil utanför byn och satte,mitt ute i skogen på oss skidutrustning. Och det ska jag säga er, att jag har inte åkt längdskidor på fem år. Halvt vettskrämd började jag följa mina kompanjoner inåt den kolsvarta skogen. Jag ramlade kanske åtta gånger på tvåkilometer...Jag är ingen skidkung, men fram kom vi! Jag kan meddela att jag ramlade fem meter ifrån stugan och det var snö upp till knäna!

Kvällen gick i stort ut på att värma upp stugan med eld och te och spela kort. Jag vann! =)

image48

Vi somnade gott den natten kan jag säga er! image46
Sanna vaknade tidigt morgonen därpå och skottade fram förrådet och dasset. Jag vaknade när en eld brann i spisen och frukost var på bordet. Gött! Efter frukost begav vi oss ut i vintervädret. Skidor var det självklara eftersom det som sagt var en halv meter snö och det gick knappt att gå ute. Vi skidade ut på isen, jag medger att jag även denna dag ramlade åtskilliga gånger. Sjön är uppdelad i en massa vikar, stugan låg i en och vi åkte så att vi såg en mycket större del av sjön. Inte ett ljud hördes, bara skidorna som skar genom snön.






image49


Allt var riktigt vackert, lugnt och tyst! Livet stannade av och lugnet lade sig. Tid fanns till att tänka, skriva och prata med Sanna. Det blev mycket snack om gångna tider, jag och Sanna gick i skolan tillsammans i låg och mellanstadiet.

Helgen var helt underbar, grymt skönt och bara helt perfekt!

"Vi var redan bäst i världen, det var du och jag"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback