Jimmy Jazz

"The police walked in for jimmy jazz
I said, he aint here, but he sure went past
Oh, youre looking for jimmy jazz"

Idag sitter jag och rockar The Clash. Riktigt coola killar! London Calling-skivan är ju klart bäst, och den påminner mig om min första tripp till systern i Götebrog. För då gick den här skivan non-stop från Sundsvalls tågstation till Götebrog central och det tar åtta timmar kan jag meddela! Sen gick den hela tiden där och på vägen hem! Det var goa tider det!

"I've lost my memory
My mind? Behind!
I can't see so clearly
"

Dagen har bestått av endast jobb och slit. Jag och min far skulle flytta Einars grejor imorse. Märk Einars grejor! Jag fick bära ner soffan och sängen för alla femtio trappsteg(med hjälp av far förståss). Lätt säger ni, tungt säger jag! Soffan halkade i händerna och trappan är sjukt brant på vissa ställen.
Sedan sprang jag iväg i den övergående snöstormen till jobbet. Dagen gick mycket bra, hoppas dock att det blir lugnt imorgon börjar bli trött nu! Däremot fick jag jobb nästa helg och påskafton till min stora glädje, detta betyder pengar och det i sin tur betyder antagligen den Rodrigeuz-gitarren jag spanar på. Men jag måste ju såklart tillbringa åtskilliga timmar på muiskaffärerna för att prova ut den bästa!!

Jag avslutar dagens inlägg med en liten Clash-text.


"Say, where did I see this guy?
In red river?
Or a place in the sun?
Maybe the misfits?
Or from here to eternity?

Everybody say, is he all right?
And everybody say, whats he like?
Everybody say, he sure look funny.
Thats...montgomery clift, honey!"

Musik idag: The Clash
Jimmy Jazz
Hateful
The right profile



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback