Schlagerfestivalen

Igår satt jag hos mina grannar, fast bara en var hemma, med en del andra vänner och såg på Schlagerfestivalen. Eller melodifestivalen kanske det borde heta nu mer, när nästan ingen av låtarna är Schlager.

Jag har en mycket klar uppfattning om vilken artist jag skulle sätta på första andra och tredjeplatsen. Nummer ett: Amy Dimond - Trevlig tjej, bra röst och något som skulle gått hem. Nummer två: Tvillingarna i rött som hag glömt vad dom heter - bra låt, kul framträdande. Tredje plats: Nyckelharpan i Nordmans låt - jag älskar nyckelharpa, är det något instrument som är lite coolare än andra så är det nyckelharpa, dock kunde man inte rösta på bara nyckelharpan, utan man var liksom tvungen att rösta på Nordman också, och det skulle ju vara Nordman som fick äran så jag röstade inte...

Från en afton som doftar lite YMCA snart kommer jag Götebrog, ni är kärlek för mig!

[Sir Aj]

"Du kan om du vill, du vill så du kan"

Kommentarer
Postat av: stina

men vad då? dom bytte ju namn till melodifestivalen för typ flera år sen! :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback