ALBOR! Ustedes me gustan!

Denna helg kära vänner har varit fantastisk! Jag och min kära kompanijon och vapendragare Johanna har denna helg fått besök av människor från Bolivia! Albor heter organisationen kära vänner ALBOR! Jag ska här berätta för er hur helgen såg ut! Vill ni se bilder, titta på bilddagboken SirAj så finns dom där innan fredag!

Lördag
Bolivianerna kom efter att jag och Johanna stökat runt i EFS-kyrkan där vi skulle bo allihop! Det var glädje och kärlek vid första ögonkastet. De kom i dörren och vi möttes av sju öppna famnar och sju leende ansikten! Med var även Maria, Malin och Josefin från Ånge som också är med i projketet! Vi åt lunch och började genast kominucera. Detta är en ganska intressant grej, så här var det: varken Johanna eller jag kunde speciellt mycket spanska, Johanna läser steg tre och jag har intre läst nåt men kan ändå en del meningar. Bolivianerna har läst sju år engelska men kunde knappt något alls, däremot kunde de lite svenska. Vårt sätt att prata blev en vild blandning mellan spanska, svenska, engelska, kroppsspråk och en del rita på papper. Mycket trevligt!!

På kvällen åkte vi ut till Tranviken på Alnön. Bolivianerna ser sällan hav, Bolivia ligger mitt i SydAmerika och de har ingen kust, eller jo det har visst kust, men den ligger i Chile. Så de tykte det var jättekul att se havet! Vi spelade volleyboll, lekte med min diabolo, grillade korv och marshmallows(de var en favorit!) och hade på slutet en fotbollsmatch. Bolian Vs. Sueca! Bolivia vann!! Men vi får revanch när vi kommer till dom i höst, på fyra tusen meters höjd...ehe...hur det nu går...*host* vi kanska kan ta nåt lugnare som...schack??

Vi åkte hem och sov!

Söndag
Efter en ganska orolig sömn av damm och snarkningar vaknade vi och åt frukost. Vi gick sedan iväg till mig och till Åsa (en tjej) för att duscha. Sedan bar det av till Kultan där Albor skulle spela Emil i Lönneberga! ÅHÅ ni skulle varit där, det var så bra!!!!! De hade fångat alla karaktärerna, KrösaMajja, Emil, Ida, o.s.v. och gjort teatern med indianska inslag, alla som var med är indianer. Det var verkligen jättehäftigt!!! Albor i mitt hjärta! Vi gick och fikade med några spanskalärare och sedan gick vi på en klassisk konsert i GA-kyrkan. Jättevackert var det och Bolivianern uppskattade det mycket!

Måndag
Denna dag har mest bestått av att packa ihop, och ta oss upp till Skvadern. Det är nämligen så med sydamerikaner att de har ingen tidsbrist - aldrig! Det spelar ingen roll hur många timmar man är sen till bussen, det går en imorgon, man tar det ändå lugnt!! Så, om man behöver vara på busstationen klockan 11.45 säger man till bolivianerna att de ska vara där 11.15 för då kommer de lagom till 11.45! Detta kan bli väldigt stressade, men när man väl kommit underfund med fenomenet är det bara sjukt underbart!!! Så härligt, här har vi verkligen människor som tar sig tid att stanna upp och se sig omkring, njuta av livet! Väl på Skvadern överlämnade vi Albor-gruppen (amigos!!!) till spanska steg tre och sedan mötte vi dom för ett sorgligt avsked på busstationen klockan tolv!

Åh jag saknar dom redan! Sån energi, sån glädje, sån värme!
Vi syns i Bolivia amigos!!

Helgen har varit helt underbar! ÅH Albor!

"TjockisTjockisTjockis!!!!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback